یاد گیری بیشتر با مطالعه کمتر

اشتراک در خبرنامه

جهت عضویت در خبرنامه لطفا ایمیل خود را ثبت نمائید

Captcha

آمار بازدید

  • بازدید امروز : 1
  • بازدید دیروز : 1
  • بازدید کل : 1000

پیوند ها

حفظ برق آسای کلمات بدون فراموشی!


حفظ برق آسای کلمات بدون فراموشی!

حفظ نمودن فهرست کلمات 20 گانه شاید کار سختی به نظر برسد. چون رابطه مشخصی بین آنها وجود ندارد. راه حل این مشکل ساختن رابطه ساختگی بین این کلمات با استفاده از نیروی تخیل است.

در ادامه مقاله به روش حفظ برق آسای کلمات با هم می پردازیم.

 

آیا می توان بدون داشتن قلم و کاغذ و در زمانی که در حال رانندگی هستید،فقط با شنیدن یک لیست خرید از پشت تلفن،همه آنرا بخاطر به سرعت بسپارید؟!

 

ارتباط، روشی ساده و موثر برای حفظ اطلاعات گوناگون از جمله فهرست خرید، مجموعه ای از اسامی، مفاهیم، اشیاء، مسيرها، و غیره می باشد . تنها وسیله مورد نیاز، تخیلی خلاق است.

چگونه میتوان به ترتیب، چهار واژه دست، کره، آهن ربا و کتاب نقشه جهان را با استفاده از روش ارتباط به خاطر سپرد؟ تصور کنید که دستتان را در قالب کرهای فرو کرده اید و آهن ربایی را از آن بیرون می کشید. آهن ربا شما را به سوی کتابی که اتفاقا کتاب نقشه جهان است می کشد. اکنون، این چهار واژه قابل یادآوری هستند زیرا شما بین آنها ارتباط برقرار کردهاید.

تمرین ۱: کاربرد روش ارتباط

با استفاده از نیروی خلاقیت و ایجاد ارتباط، این واژگان را با کمک روش ارتباط به خاطر سپارید:

کاغذ   پنجره  حلزون ماشین  گیتار

 

اجازه دهید ذهنتان آزادانه جاری شود، به عبارت دیگر اجازه دهید تخیل شما فعالانه عمل کند. لازم نیست ارتباطات را ایجاد کنید، اجازه دهید آنها به ذهن شما خطور کنند. پس از ایجاد ارتباطات، آنها را با تخیلات من مقایسه کنید. من کاغذ لوله شده ای را به سوی پنجره پرتاب کردم. پنجره باز شد و حلزونی در پشت آن ظاهر شد. حلزون در حال راندن ماشین بود. گیتاری در صندلی عقب ماشین وجود داشت.

این روش، واقعیت را با کمی تخیل در می آمیزد. لازم نیست ذهنتان در مورد این نظرات به کار افتد. نکته مهم این است که این جملات، اولین افکاری بودند که به ذهن من خطور کردند و من مطمئن هستم به این ترتیب، پنج واژه مورد نظر را به ترتیب حفظ کرده ام.

تمرین ۲: گسترش روش ارتباط

تصور میکنم حفظ پنج کلمه، کار آسانی است، بنابراین بهتر است حافظه خود را با حفظ این بیست کلمه ارزیابی کنید. طی پنج دقیقه، ارتباطاتی بین این واژگان برقرار کنید و سپس ببینید، پیش از بروز اشتباه، چند کلمه را به درستی به یاد می آورید:

سیاه   چال  تریلی کامپیوتر  بالن  تیر و کمان  تلفن  گل ها  عنکبوت  صندلی  فرهنگ لغت  شلنگ باغبانی  پرده  سبد  مارمولک  خمیردندان لوله کش   کوه آتشفشان میز   تصویر   آسمان

احتمالا تخیل شما، شما را به سفری رزمی خواهد برد، از سیاه چال بیرون می آیید و بر تریلی سوار می شوید که کامپیوتری در آن است، سپس در بالنی سوار می شوید و از آنجا با تیر و کمان تیراندازی می کنید و به همین ترتیب تا آخرین کلمه یعنی آسمان پیش می روید.

برای هر کلمه ای که به ترتیب به یاد می آورید، یک امتیاز برای خود در نظر بگیرید.

اگر امتیاز شما از 14 بیشتر باشد، ارتباط خلاقانه و مؤثری را بین واژگان برقرار کرده اید.

  انتشار : ۴ مرداد ۱۳۹۷               تعداد بازدید : 69

برچسب های مهم

دیدگاه های کاربران (0)

هدف ما بالابردن سطح مهارت های تند خوانی و تقویت حافظه است.

فید خبر خوان    نقشه سایت    تماس با ما