یاد گیری بیشتر با مطالعه کمتر

اشتراک در خبرنامه

جهت عضویت در خبرنامه لطفا ایمیل خود را ثبت نمائید

Captcha

آمار بازدید

  • بازدید امروز : 9
  • بازدید دیروز : 1
  • بازدید کل : 1008

پیوند ها

وقتی روانشانس ها افسرده میشوند چکار میکنند؟


وقتی روانشانس ها افسرده میشوند چکار میکنند؟

 

بسیاری از افرادی که در پی پرورش حافظه هستند بر این عقیده می باشد که روش های پرورش حافظه، به تنهایی تمامی مشکلات آنها را حل می کنند. به هر حال طبق تحقیقات، آنچه موجب کاهش نیروی حافظه می شود، افزایش استرس و فشار روانی در زندگی است.

بدن در شرایط پرتنش، مقادیر زیادی آدرنالین تولید می کند. این عمل، مکانیسم بقای اولیه است که واکنش «پرواز یا هراس» نام دارد. به هر حال امروزه در بیشتر شرایط پر تنش، این واکنش، بیش از حد است و بنابراین آدرنالین «تولیدی» مصرف نمی شود و همچنان در ساختار بدن باقی می ماند. استرس مداوم و بیش از حد، به حافظه آسیب فراوانی وارد می کند. مغز در نتیجه استرس، نه تنها تولید رشته های عصبی جدید را متوقف می کند، بلکه کمبود تحریک ذهنی بر مرگ رشته های عصبی منجر می شود. ما باید بین تحریک و پرورش ذهنمان تعادل ایجاد کنیم و از آن در مقابل خطر استرس محافظت کنیم.

توصیه: مبارزه با استرس

توصیه های زیر برای مقابله با استرس موثر هستند:

ذهن و جسمتان را به طور منظم تمرین دهید. از بازیهای ذهنی برای تحریک مغز و از بازی های جسمی برای انتقال منظم اکسیژن به مغزتان استفاده کنید.

از رژیم غذایی حاوی مقادیر زیادی از آنتی اکسیدان ها (ویتامین A,C,E) و اسیدهای چرب موجود در ماهی، آجیل و حبوبات استفاده کنید.

هر روز، زمانی را به آرامش اختصاص دهید. این آرامش شامل تمام فعالیت های آرام بخش از جمله دوش آب گرم، پیاده روی یا نقاشی می شود.

در مواقع پر تنش و استرس زا، از مراقبه حافظه استفاده کنید. چشمانتان را ببندید و خاطرهای مثبت را به یاد آورید، مثلا یک روز به یاد ماندنی با منظره ای زیبا. تصویری که یادآور این خاطره است، در ذهنتان مجسم کنید. تصور کنید تمامی احساسات مثبتی که در آن زمان داشته اید، از این تصویر به شما منتقل میشود. با گشودن چشمان احساس سرزندگی و طراوت می کنید.

با تهیه دفترچه مربوط به استرس، به دلایل و علائم استرس پی ببرید.

هر صفحه دفترچه خود را به یک روز اختصاص دهید. زمان استرس و رویداد پیش از ایجاد حالت استرس را در آن یادداشت کنید. همچنین تمام فعالیت ها و احساسات خود را در آن لحظه یادداشت کنید در پایان هفته دفترچه خود را بررسی کنید. نتایج به دست می آید؟ اگر در مورد نحوه رفتن به محل کار دچار استرس می شوید، از روش های دیگر حمل و نقل استفاده کنید. اگر در کنار خانواده احساس آرامش می کنید، ساعات بیشتری را به این کار اختصاص دهید.

  انتشار : ۱۰ مرداد ۱۳۹۷               تعداد بازدید : 53

برچسب های مهم

دیدگاه های کاربران (0)

هدف ما بالابردن سطح مهارت های تند خوانی و تقویت حافظه است.

فید خبر خوان    نقشه سایت    تماس با ما